فوم های آتش بند و کاورهای محافظ چیست؟

فوم های آتش بند و کاورهای محافظ یکی از اصول استاندارد در مقوله ساختمان سازی و مقاوم سازی ساختمان در مقابل حریق می باشد. در صورت بروز آتش سوزی، باید طراحی ساختمان به گونه ای باشد که از رسوخ آتش به نقاط دیگر جلوگیری کند. آتش را در یک منطقه محبوس کرده و از انتشار آن جلوگیری کند.

برای محقق شدن این هدف لازم است که تمام مسیرهای عبور و گسترش آتش و دود مسدود شوند. به همین منظور برای فضاهای موجود بین کابل ها، کانال ها، داکت ها و لوله ها، فضاهای خالی بین سقف ها، چارچوب پنجره ها و درب ها و گپ بین نمای شیشه ای و سازه اصلی، از فوم های ضد حریق استفاده می شود. فوم های آتش بند و کاورهای محافظ از گسترش و عبور آتش به طبقات بالا و پایین یا حتی اتاق های مجاور جلوگیری می کند و آتش را در یک منطقه محبوس و مهار می کند.

پارچه های محافظ شرکت OBO

به طور کلی مواد یا فوم های آتش بند غیر سمی هستند. همچنین دارای خاصیت لاستیکی می باشند. مواد آتش بند در دو کلاس منبسط شونده و ساده ارائه شده اند. نوع منبسط شونده در اثر حرارت افزایش حجم پیدا می کند. فضای خالی و باز را پر می کند و از رسوخ آتش و دود و مواد سمی جلوگیری می کند.

نوع ساده آن تا مدت معینی در برابر آتش، دود و مواد سمی مقاومت نشان داده و بیشتر در مسیر لوله های فلزی که در درجه حرارت پایین ذوب نمی شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

اینستاگرام دفتر مرکزی OBO در ایران 

جهت مشاهده انواع سیستم های مقاوم در برابر حریق اینجا کلیک کنید.